Tràmits de Seguretat Privada
Tràmits i Procediments
Renovació de la Targeta d'Identitat Professional del personal de seguretat privada.
Requisits i condicions
- Renovar la Targeta d'Identitat Professional per motiu de caducitat, extraviament, robatori o deteriorament.
- A través d'este procediment s'obté novament la TIP mantenint el mateix nombre d'habilitació.
-
Classes i tipologies
- Sol·licitud de renovació de la TIP de Vigilant de Seguretat i especialitats, Cap de Seguretat i Director de Seguretat.
- Solicitud de expedición de la TIP nueva en caso de robo, pérdida o deterioro de la misma del personal de seguridad privada.
- Sol·licitud de bescanvi de l'habilitació.
-
Qui són els interessats?
- Quienes siendo personal de seguridad privada tengan caducada la Tarjeta de Identidad Profesional, o bien la hayan perdido, se la hayan robado o la tengan deteriorada.
-
Requisits
- Els especificats en les instruccions adjuntes.
-
Període de validesa
- Deu anys des de la data de la seua expedició.
Com realitzar el tràmit
-
Mitjançant expedient instruït a instàncies del propi interessat. Anar
- Personalment en les dependències policials.
Documentació
- Model de sol·licitud de renovació o bescanvi de la T.I.P.
- Declaració jurada.
- Passaport / D.N.I. / N.I.F / Targeta Residència
- Dos fotografies en color recents en format DNI del rostre del sol·licitant, grandària 32 per 26 mil·límetres, amb fons uniforme blanc i llis, preses de front amb el cap totalment descobert i sense ulleres de cristalls foscos o qualsevol altra peça que puga impedir o dificultar la identificació de la persona.
- Certificat Mèdic de posseir actitud física i capacitat psíquica que s'ajuste al Reial decret 2487/1998 de 20 de novembre Obri nova finestra. Enllaç extern. i a l'Orde Orde de 14 de gener de 1999. Obri nova finestra. Enllaç extern.
Informació
-
Dades bàsiques del procediment:
- Forma d'iniciació: A sol·licitud de l'interessat.
- Tipus de procediment: Autoritzacions, Llicències i Concessions.
- Matèria del procediment: ACTIVITAT ADMINISTRATIVA.
- Resolució del procediment:
- Òrgans competents per a resoldre este procediment:
- Per competència pròpia:
- Direcció general de la Policia
- Per delegació.
- Comissari General de Seguretat Ciutadana (Orde de 30 de novembre de 1998).
- Per competència pròpia:
- Plazo máximo para resolver y notificar: 3 meses (art. 21 Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas).
- La resolució del procediment sí posa fi a la via administrativa.
- Efecto de la falta de resolución en este plazo: Desestimatorio (inicio a solicitud del interesado).
- Normatives que regulen el silenci administratiu: LLEI 14/2000. de 29 de desembre, de Mesures Fiscals, Administratives i d'Orde Social, Obri nova finestra. Enllaç extern. punt 2 de la disposició addicional vint-i-novena, (BOE Nº 313, de 30 de desembre).
- Òrgans competents per a resoldre este procediment:
- Recursos que es poden interposar:
- Contenciós - Administratiu
- Òrgan que resol el recurs:
- Jutjat Contenciós - Administratiu.
- Jutjats Centrals del Contenciós Administratiu; Sales contencioses administratives del Tribunal Superior de Justícia.
- Sala contenciosa administrativa de l'Audiència Nacional; Sala contenciosa administrativa del Tribunal Suprem.
- Termini d'interposició del recurs: 2 mesos acte exprés, 6 mesos acte presumpte.
- Òrgan que resol el recurs:
- Contenciós - Administratiu
-
Normativa:
- LLEI 5/2014, de 4 abril, de Seguretat Privada. Obri nova finestra. Enllaç extern.
- REIAL DECRET 2364/1994, de 9 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de Seguretat Privada. Obri nova finestra. Enllaç extern.
- ORDE INT/318/2011, d'1 de febrer, sobre personal de seguretat privada. Obri nova finestra. Enllaç extern.
- Codi del procediment: 994894
Models de formularis
Tots els tràmits
Tots els tràmits i procediments de seguretat privada
- Portal de Xarxa Blava Empreses i vigilants de seguretat registrats
- Processos selectius Caps i Directors de Seguretat - Vigilants de Seguretat
- Tràmits de seguretat privada
-
Habilitació del personal de seguretat privada
-
Renovació i bescanvi de la TIP
-
Departaments de seguretat. Altes i baixes de directors i caps de seguretat i delegació de funcions de tots dos
-
Altes i baixes de caps de seguretat i delegació de funcions de caps
-
Cursos de director de seguretat i de detectiu privat
-
Centres de formació de seguretat privada
-
Empreses de seguretat privada i les seues delegacions
-
Despatxos de detectius i sucursals de detectius. Altes i baixes de detectius depenents
-
Servicis de protecció personal
-
Servicis de seguretat prestat per vigilants de seguretat amb armes (a nivell supraprovincial)
-
Centrals d'alarmes d'ús propi (nivell supraprovincial)
-
Certificats en matèria de seguretat privada
-
Acreditació del professorat en centres de formació del personal de seguretat privada
-
- Més informació
- Taxes de seguretat privada
- Fabricants de plaques de vigilants de seguretat i d'explosius
- Contracte d'arrendament de servici de seguretat
- Cancel·lació o pèrdua de l'habilitació del personal de seguretat privada
- Revocació d'autorització de centre de formació de seguretat privada
- Revocació d'autorització d'empreses de seguretat