Tràmits de Seguretat Privada
Tràmits i Procediments
Altes, modificacions i baixes de departaments de seguretat, directors de seguretat i delegats.
Comunicació de les novetats i variacions habidas en Departaments de seguretat i les seves delegacions, llocs de treball de Caps i Directors de Seguretat, i les delegacions de funcions d'aquests.
Requisits i condicions
- Comunicacions relatives a altes, modificacions i baixes de departaments de seguretat, directors de seguretat, i delegats.
-
Clases i tipologies
- Altes, modificacions i baixes de Departaments de Seguretat.
- Altes, modificacions i baixes de Directors de Seguretat
- Delegació de funcions dels Directors de Seguretat.
-
Qui són els interessats?
- Departaments: qualsevol empresa, entitat o grup empresarial.
- Directors i delegats de seguretat: personal habilitat que compleixi els requisits dels articles 53 i 54 del Reglament.
Període de validesa Indefinit
Com realitzar el tràmit
-
Presencial. Ir
- Per correu electrònic a ucsp.departamentos@policia.es, per correu ordinari o presencialment en la Unitat Territorial corresponent o en la Unitat Central de Seguretat Privada.
Documentació
- ALTA, MODIFICACIÓ O BAIXA DEL DEPARTAMENT DE SEGURETAT
- Ha d'emplenar el formulari corresponent.
- La sol·licitud haurà de ser signada per persona amb responsabilitat en l'empresa que sol·licita la creació del departament (Gerent, representant legal, etc.). S'adjuntarà fotocòpia del document que acrediti aquesta responsabilitat (escriptures etc).
- S'adjuntarà escrit amb l'estructura del departament i sector d'activitat al que pertany (salvo per a les baixes).
- ESPECÍFIQUES PER A NOMENAMENTS, MODIFICACIONS I CESSAMENTS DE DIRECTORS DE SEGURETAT
- Ha d'emplenar el formulari corresponent.
- La sol·licitud haurà de ser signada per persona amb responsabilitat en l'empresa del departament de Seguretat.
- S'adjuntarà fotocòpia del document que acrediti aquesta responsabilitat (escriptures, etc).
- Certificació de vida laboral del director de seguretat o els seus delegats (en cas de departaments obligats).
- En el cas de cessament, el director de seguretat haurà de comunicar també la seva baixa en aquest departament.
- ESPECÍFIQUES PER NOMBRAMENTOS I CESSAMENTS DE DELEGATS DE SEGURETAT
- L'imprès s'utilitzarà per a les sol·licituds de delegació de funcions del director de seguretat i ampliació o modificació de l'àmbit de les seves funcions.
- Haurà de ser comunicada o revocada pel director de seguretat, indicant l'àmbit de la delegació així com totes les dades de filiació i contacte del delegat.
- Els delegats seran baixa amb el director de seguretat que els hagi nomenat, havent de confirmar la seva delegació el nou director de seguretat.
- Els delegats del director hauran d'acreditar el contingut als apartats A o B:
- A. Ser persona integrada en el departament de seguretat i estar habilitat com a director de seguretat.
- B. Ser persona integrada en el departament de seguretat, estar en possessió del títol de Bachiller, de Tècnic Superior, de Tècnic en les professions que es determinin o altres equivalents a efectes professionals o superiors i acreditar l'acompliment, durant cinc anys, com a mínim, de llocs d'adreça o gestió de seguretat pública o privada.
- En el formulari ha de declarar mitjançant la signatura del mateix que el director de seguretat nomenat i que estarà al capdavant del departament, no és funcionari públic en actiu ni altre personal al servei de qualsevol de les administracions públiques i en cas de ser-ho, únicament exercirà la funció de director de seguretat al seu propi centre de treball. Així mateix, no és membre de les Forces i Cossos de Seguretat en situació administrativa de servei actiu, i en el cas d'estar en situació administrativa diferent, en els dos anys anteriors a la data del present, no ha exercit funcions de control de les entitats, serveis o actuacions de seguretat, vigilància o recerca privades, ni del seu personal o mitjans.
Tots els tràmits
Tots els tràmits i procediments de seguretat privada
- Portal de Red Azul Empreses i vigilants de seguretat registrats
- Processos selectius Caps i Directors de Seguretat - Vigilants de Seguretat
- Tràmits de seguretat privada
-
Habilitació del personal de seguretat privada
-
Renovación i bescanvi de la TIP
-
Departaments de seguretat. Altes i baixes de directors i caps de seguretat i delegació de funcions de tots dos
-
Altes i baixes de caps de seguretat i delegació de funcions de caps
-
Cursos de director de seguretat i de detectiu privat
-
Centres de formació de seguretat privada
-
Empreses de seguretat privada i les seves delegacions
-
Despatxos de detectius i sucursals de detectius. Altes i baixes de detectius depenents
-
Serveis de protecció personal
-
Serveis de seguretat prestat per vigilants de seguretat amb armes (a nivell supraprovincial)
-
Centrals d'alarmes d'ús propi (nivell supraprovincial)
-
Certificats en matèria de seguretat privada
-
Acreditació del professorat en centres de formació del personal de seguretat privada
-
- Més informació
- Taxes de seguretat privada
- Fabricants de plaques de vigilants de seguretat i d'explosius
- Contracte d'arrendament de servei de seguretat
- Cancel·lació o pèrdua de l'habilitació del personal de seguretat privada
- Revocació d'autorització de centre de formació de seguretat privada
- Revocació d'autorització d'empreses de seguretat