Tràmits de Seguretat Privada
Tràmits i Procediments
Central Receptora d'Alarmes d'ús propi (àmbit supraprovincial).
Requisits i condicions
-
Aquest tipus d'autoritzacions respon a la finalitat de donar una resposta ràpida i eficaç als senyals d'alarma que es puguin produir en les entitats públiques o privades per a la connexió, recepció, verificació i, si escau, resposta i transmissió dels senyals d'alarma que rebin dels sistemes de seguretat instal·lats en béns immobles o mobles de la seva titularitat, sense que puguin donar, a través de les mateixes, cap tipus de servei de seguretat a tercers.
Aquests senyals es gestionaran a través d'una central d'alarmes, a la qual es connectaran els sistemes de seguretat d'aquestes entitats.
-
Clases i tipologies
- No existeix tipologia per a aquest tipus d'autoritzacions.
-
Qui són els interessats?
- Qualsevol entitat financera o empresa que vulgui atendre els seus propis sistemes de seguretat electrònica.
-
Període de validesa
- L'autorització concedida té una vigència indefinida, sempre que l'entitat segueixi mantenint els mateixos requisits recollits en l'autorització.
Com realitzar el tràmit
-
Presencial. Ir
- Remetre la sol·licitud d'autorització a la Unitat Central de Seguretat Privada, acompanyada de la documentació preceptiva. Una vegada estudiada aquesta sol·licitud i sent conforme amb el que es disposa en la normativa de Seguretat Privada, es realitzarà una inspecció prèvia per membres del Cos Nacional de Policia. Si el criteri és favorable s'elevarà al Director General de la Policia, proposta de Resolució d'Autorització de la central d'alarmes d'ús propi, remetent-se a l'interessat escrit contenint la resolució adoptada.
-
On es presenta la documentació?
- En qualsevol Unitat de Seguretat Privada.
Documentació
- Model de sol·licitud autorització de central d'alarmes d'ús propi. (original)
- Factura d'adquisició dels equips.
- Certificat de l'arquitecte del nivell de resistència de murs, parets i vidres de seguretat.
- Plànols de la Central i de l'edifici.
- Certificat d'autonomia del sistema ininterromput d'alimentació d'energia.
- Contracte de treball dels treballadors.
- Justificant de pagament Taxa model 790.
Informació
-
Dades bàsiques del procediment:
- Forma d'iniciació: A sol·licitud de l'interessat.
- Tipus de procediment: Autoritzacions, Llicències i Concessions.
- Matèria del procediment: ACTIVITAT ADMINISTRATIVA
- Resolució del procediment:
- Òrgans competents per resoldre aquest procediment:
- Direcció general de la Policia.
- Termini màxim per resoldre i notificar: 3 mesos.
- La resolució del procediment no posa fi a la via administrativa.
- Efecte de la falta de resolució en aquest termini: Estimatorio (inici a sol·licitud de l'interessat).
- Òrgans competents per resoldre aquest procediment:
- Recursos que es poden interposar:
- Contenciós - Administratiu
- Órgano que resol el recurs:
- Jutjat Contenciós - Administratiu.
- Juzgados Centrales del Contenciós Administratiu; Salas del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia.
- Sala del Contenciós-Administratiu de l'Audiència Nacional; Sala contenciosa administrativa del Tribunal Suprem.
- Termini d'interposició del recurs: 2 mesos.
- Órgano que resol el recurs:
- Potestatiu de Reposició
- Órgano que resol el recurs:
- Órgano que va dictar l'acte.
- Termini d'interposició del recurs: 30 dies.
- Órgano que resol el recurs:
- Contenciós - Administratiu
-
Normativa:
- LLEI 5/2014, de 4 abril, de Seguretat Privada. Obre nova finestra. Enllaç extern.
- REIAL DECRET 2364/1994, de 9 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de Seguretat Privada. Obre nova finestra. Enllaç extern.
- ORDRE INT/314/2011, d'1 de febrer, sobre empreses de seguretat privada. Obre nova finestra. Enllaç extern. (BOE 42 de 18.02.2011), Corrección d'errors (BOE núm. 61 de 12.03.2011). Modificada per: Ordre INT/1504/2013 de 30 de Julio (BOE 148 de 07.08.2013).
- Uns altres:
- Norma UNE-EN 1143-1.
- Norma UNE-EN 1063.
- Norma UNE-EN 1627.
- Norma UNEIX 108132.
- Codi del procediment: 994928
Models de formularis
- Solicitud autorització de central d'alarmes d'ús propi Obre nova finestra
- Taxa, import i lloc de pagament
- Model de taxa 790.
- A favor del Tresor Públic, en les Entitats Bancàries o Caixes d'Estalvis col·laboradores; compte restringit de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (Còpia "Exemplar per a l'Administració"). El citat model serà facilitat en les Comissaries de Policia i haurà de ser emplenat amb les dades corresponents.
Tots els tràmits
Tots els tràmits i procediments de seguretat privada
- Portal de Red Azul Empreses i vigilants de seguretat registrats
- Processos selectius Caps i Directors de Seguretat - Vigilants de Seguretat
- Tràmits de seguretat privada
-
Habilitació del personal de seguretat privada
-
Renovación i bescanvi de la TIP
-
Departaments de seguretat. Altes i baixes de directors i caps de seguretat i delegació de funcions de tots dos
-
Altes i baixes de caps de seguretat i delegació de funcions de caps
-
Cursos de director de seguretat i de detectiu privat
-
Centres de formació de seguretat privada
-
Empreses de seguretat privada i les seves delegacions
-
Despatxos de detectius i sucursals de detectius. Altes i baixes de detectius depenents
-
Serveis de protecció personal
-
Serveis de seguretat prestat per vigilants de seguretat amb armes (a nivell supraprovincial)
-
Centrals d'alarmes d'ús propi (nivell supraprovincial)
-
Certificats en matèria de seguretat privada
-
Acreditació del professorat en centres de formació del personal de seguretat privada
-
- Més informació
- Taxes de seguretat privada
- Fabricants de plaques de vigilants de seguretat i d'explosius
- Contracte d'arrendament de servei de seguretat
- Cancel·lació o pèrdua de l'habilitació del personal de seguretat privada
- Revocació d'autorització de centre de formació de seguretat privada
- Revocació d'autorització d'empreses de seguretat