Tràmits de Seguretat Privada
Tràmits i Procediments
Declaración Responsable per a l'obertura i funcionament de Centres de Formació del Personal de Seguretat Privada, modificació i tancament dels mateixos.
Document que supleix a l'autorització, modificació i cancel·lació com a Centre de Formació especialitzat en formació de personal de Seguretat Privada, la competència de la qual fins a l'entrada en vigor de la Llei 5/2014, de 4 d'abril, de Seguretat Privada corresponia a la Secretaria d'Estat de Seguretat.
Requisits i condicions
- Autoritzar a centres per impartir formació de seguretat privada. Modificació de centres autoritzats. Cancelación de Centros a petició pròpia.
-
Clases i tipologies
- La declaració responsable és única a la seva classe.
-
Qui són els interessats?
- Podrà accedir al procediment qualsevol persona física o jurídica, interessada en l'homologació d'un Centre de Formació del personal de Seguretat Privada per poder impartir docència en matèria de Seguretat Privada.
-
Requisits
- Especificats en el model formulari de referència.
Com realitzar el tràmit
-
Presencial. Ir
- Mitjançant presentació de la declaració responsable i de la documentació preceptiva, per duplicat, davant l'òrgan competent per a la seva recepció, conformement al modelo formulari de referència (PDF)
- En qualsevol dependència de Policia Nacional, indicant la seva remissió a la Unitat Central de Seguretat Privada de la Comissaria General de Seguretat Ciutadana, situada a Madrid, òrgan receptor competent.
Documentació
- Model de declaració responsable per a l'obertura i funcionament de centres de formació del personal de seguretat privada.
- Justificant de pagament Taxa model 790, assenyalant com a tarifa aplicable la desena.
- Resta especificats en el model formulari de referència.
Informació
-
Dades bàsiques del procediment:
- Presentació de la declaració responsable per l'interessat.
- Tipus de procediment: Autoritzacions, Llicències i Concessions.
- Matèria del procediment: Seguretat Privada.
- Resolució del procediment:
- Una vegada recepcionada la declaració, amb l'entrega d'un dels models presentats a l'interessat, degudament datat i segellat en el Registre de la Unitat Central de Seguretat Privada.
- Inscripció Registral:
- Es practicarà, d'ofici, la seva anotació en el Registre Nacional de Seguretat Privada.
- Òrgan competent per inscriure la declaració responsable presentada:
- Unitat Central de Seguretat Privada.
-
Normativa:
- LLEI 5/2014, de 4 abril, de Seguretat Privada. Obre nova finestra. Enllaç extern.
- Ordre INT/318/2011, d'1 de febrer, sobre personal de seguretat privada. Obre nova finestra. Enllaç extern.
- Resolució de 12 de novembre de 2012, de la Secretaria d'Estat de Seguretat, per la qual es determinen els programes de formació del personal de seguretat privada. Obre nova finestra. Enllaç extern.
- ORDRE INT/28/2013, de 18 de gener per la qual es desenvolupa l'estructura orgànica i funcions dels Serveis Centrals i Perifèrics de la Direcció general de la Policia. Obre nova finestra. Enllaç extern.
- REIAL DECRET 1778/1994 d'adequació de les normes reguladores dels procediments d'atorgament, modificació i extinció d'autoritzacions a la Llei 30/1992, de 26 de novembre. Obre nova finestra. Enllaç extern.
- Codi del procediment: 111370
Models de formularis
- Declaració responsable per a l'obertura i funcionament de centres de formació del personal de seguretat privada. Obre nova finestra
- Taxa, import i lloc de pagament
- Model de taxa 790.
- A favor del Tresor Públic, en les Entitats Bancàries o Caixes d'Estalvis col·laboradores; compte restringit de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (Còpia "Exemplar per a l'Administració"). El citat model serà facilitat en les Comissaries de Policia i haurà de ser emplenat amb les dades corresponents.
Tots els tràmits
Tots els tràmits i procediments de seguretat privada
- Portal de Red Azul Empreses i vigilants de seguretat registrats
- Processos selectius Caps i Directors de Seguretat - Vigilants de Seguretat
- Tràmits de seguretat privada
-
Habilitació del personal de seguretat privada
-
Renovación i bescanvi de la TIP
-
Departaments de seguretat. Altes i baixes de directors i caps de seguretat i delegació de funcions de tots dos
-
Altes i baixes de caps de seguretat i delegació de funcions de caps
-
Cursos de director de seguretat i de detectiu privat
-
Centres de formació de seguretat privada
-
Empreses de seguretat privada i les seves delegacions
-
Despatxos de detectius i sucursals de detectius. Altes i baixes de detectius depenents
-
Serveis de protecció personal
-
Serveis de seguretat prestat per vigilants de seguretat amb armes (a nivell supraprovincial)
-
Centrals d'alarmes d'ús propi (nivell supraprovincial)
-
Certificats en matèria de seguretat privada
-
Acreditació del professorat en centres de formació del personal de seguretat privada
-
- Més informació
- Taxes de seguretat privada
- Fabricants de plaques de vigilants de seguretat i d'explosius
- Contracte d'arrendament de servei de seguretat
- Cancel·lació o pèrdua de l'habilitació del personal de seguretat privada
- Revocació d'autorització de centre de formació de seguretat privada
- Revocació d'autorització d'empreses de seguretat