SEDE ELECTRÓNICA
Sidenpol e Partes de Intervención
Derecho Supresión ficheiro "SIDENPOL"
O artigo 18.4 da Constitución Española recoñece o dereito fundamental á protección de datos persoais.
La Dirección Adjunta Operativa, a través de la Unidad de Planificación Estratégica y Coordinación, es responsable del tratamiento “Sistema de Denuncias Policiales SIDENPOL” (en adelante, “SIDENPOL”), por lo que ha desarrollado un procedimiento para articular el ejercicio de los derechos que la legislación reconoce a los ciudadanos.
Estas actividades de tratamento realízanse ben para o cumprimento de obrigas legais, ben para o cumprimento de misións en interese público, ou ben tras solicitar o consentimento do titular dos datos mediante unha clara acción afirmativa.
Os datos persoais incorporados a estes tratamentos utilizaranse de forma confidencial, única e exclusivamente, de acordo con os fins declarados e publicados no Rexistro de Actividades de Tratamento do Ministerio do Interior.
Unicamente e ao abeiro de obrigas normativas, tal e como se recolle no Rexistro de Actividades de Tratamento, os datos persoais solicitados poderán ser cedidos a terceiros.
Información sobre tutela de dereitos do Ministerio do interior
Requisitos
-
Requisitos formais para exercitar o dereito de Supresión ao ficheiro "SIDENPOL"
- Tratándose de un derecho personalísimo se ejercerá por petición dirigida al responsable del tratamiento por un medio que garantice su identificación y que acredite el envío.
- Para articular este procedimiento, la persona interesada deberá además aportar copia auténtica del Documento Nacional de Identidad, Pasaporte o Tarjeta de Extranjero en vigor para acreditar su identidad. Las personas extranjeras que carezcan de Tarjeta de Extranjero, deberán aportar copia auténtica de su pasaporte en vigor.
- A persoa interesada deberá indicar na súa solicitude que datos desexa suprimir, achegando certificacións xudiciais ou copias auténticas das mesmas, que acrediten a firmeza das resolucións e finalización dos procedementos respecto ao ateigado que pretende cancelar e/ou certificacións administrativas ou copias auténticas das mesmas, que acrediten o pago efectivo da multa ou estar exento de responsabilidade polos feitos que motivaron as propostas de sanción.
Como realizar o trámite
-
Presencial
- Para exercer presencialmente os dereitos cidadáns en materia de protección de datos, será necesario que o interesado cubra o formulario establecido para o efecto e entrégueo en calquera Comisaría de Policía Nacional, en calquera Oficina de Rexistro da Administración Xeral do Estado ou nas oficinas de Correos, de acordo con o disposto no artigo 16, da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.
- Utilizando o formulario habilitado deberá cubrilo e marcar a casa correspondente do apartado 5.
- Non se admitirán solicitudes formuladas á marxe destas canles (p.ex., mediante a remisión dun correo electrónico).
- Actuación mediante representante
O cidadán interesado poderá exercitar os dereitos que ten recoñecidos mediante representante, de acordo ás seguintes previsións:
- Representante legal, cando o afectado atópese en situación de incapacidade ou minoría de idade que lle imposibilite o exercicio persoal destes dereitos, nese caso será necesario a acreditación de tal condición.
- Representante voluntario, expresamente designado para o exercicio do dereito. Neste caso, deberá constar claramente acreditada a identidade do representado e a representación conferida por aquel.
- Resolución do pedimento de Supresión ao ficheiro "SIDENPOL":
O pedimento de Supresión ao ficheiro “SIDENPOL” resolverase no prazo dun mes, a contar desde a recepción da solicitude.
No entanto, en base ao artigo 24.1 da Lei Orgánica 7/2021, do 26 de maio, a resolución non recollerá información sempre que resulte necesario e proporcional para a consecución dos distintos fins:
- Impedir que se obstaculicen indagacións, investigacións ou procedementos xudiciais.
- Evitar que se cause prexuízo á prevención, detección, investigación e axuizamento de infraccións penais ou á execución de sancións penais.
- Protexer a seguridade pública.
- Protexer a Seguridade Nacional.
- Protexer os dereitos e liberdades doutras persoas.
Sin perjuicio de lo anterior, atendiendo a lo dispuesto en el artículo 23.3 de la Ley Orgánica 7/2021, de 26 de mayo, en lugar de proceder a la supresión, se podrá limitar el tratamiento de los datos personales, cuando entre otros supuestos, estos “hayan de conservarse a efectos probatorios.
- Emenda de defectos formais
En aquellos casos en que se detecte defecto formal en la solicitud o la ausencia de algún requisito necesario, desde la Policía Nacional se comunicará esta circunstancia a la persona interesada, concediéndole un plazo de diez días hábiles para su subsanación. Para ello, se encuentra disponible un formulario al efecto.
Ata tanto se proceda á emenda do defecto formal notificado, o prazo de resolución e notificación ao interesado, quedará suspendido segundo o disposto no artigo 22.1 a), da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas. En caso de non proceder á emenda no prazo indicado, teráselle por desistido no seu pedimento.
Documentación
- Copia auténtica do Documento Nacional de Identidade, Pasaporte ou Tarjeta de Extranjero en vigor. As persoas estranxeiras que carezan de Tarjeta de Extranjero, deberán achegar copia auténtica do seu pasaporte en vigor.
- Certificacións xudiciais ou copias auténticas das mesmas, que acrediten a firmeza das resolucións e finalización dos procedementos respecto ao ateigado que pretende cancelar e/ou certificacións administrativas ou copias auténticas das mesmas, que acrediten o pago efectivo da multa ou estar exento de responsabilidade polos feitos que motivaron as propostas de sanción.
- Modelo de solicitud de acceso a datos personales incluidos en el fichero “SIDENPOL”.
-
Na solicitude para exercitar o dereito debe consignarse:
- Nome e apelidos da persoa interesada.
- Identificación do medio electrónico, ou na súa falta, lugar físico en que desexa que se practiquen as notificacións.
- Feitos, razóns e pedimento en que se concrete, con toda claridade, a solicitude, coa achega, no seu caso, dos documentos acreditativos do pedimento que formula.
- Lugar e data na que se expón a solicitude.
- Sinatura da persoa solicitante ou acreditación da autenticidade da súa vontade expresada por calquera medio.
- Órgano, centro o unidad administrativa a la que se dirige, en este caso, Dirección Adjunta Operativa - Unidad de Planificación Estratégica y Coordinación, sita en la Calle Rafael Calvo, número 33, Madrid 28010.
Se a solicitude non reunise os requisitos especificados, solicitarase á persoa interesada que proceda á necesaria emenda para a continuación do procedemento.
Información
- Lei Orgánica 7/2021, do 26 de maio, de protección de datos persoais tratados para fins de prevención, detección, investigación e axuizamento de infraccións penais e de execución de sancións penais. Abre nova xanela. Ligazón externa.
- DIRECTIVA (UE) 2016/680 DO PARLAMENTO EUROPEO E DO CONSELLO do 27 de abril de 2016 relativa á protección das persoas físicas no que respecta ao tratamento de datos persoais por parte das autoridades competentes para fins de prevención, investigación, detección ou axuizamento de infraccións penais ou de execución de sancións penais, e á libre circulación dos este datos e pola que se derroga a Decisión Marco 2008/977/JAI do Consello. Abre nova xanela. Ligazón externa.