SEDE ELECTRÓNICA

Sidenpol e Partes de Intervención

Dereito Supresión ficheiro "SIDENPOL"

O artigo 18.4 da Constitución Española recoñece o dereito fundamental á protección de datos persoais.

A Dirección Adxunta Operativa, a través da Unidade de Planificación Estratéxica e Coordinación, é responsable do tratamento “Sistema de Denuncias Policiais SIDENPOL” (en diante, “SIDENPOL”), polo que desenvolveu un procedemento para articular o exercicio dos dereitos que a lexislación recoñece aos cidadáns.

Estas actividades de tratamento realízanse ben para o cumprimento de obrigas legais, ben para o cumprimento de misións en interese público, ou ben tras solicitar o consentimento do titular dos datos mediante unha clara acción afirmativa.

Os datos persoais incorporados a estes tratamentos utilizaranse de forma confidencial, única e exclusivamente, de acordo con os fins declarados e publicados no Rexistro de Actividades de Tratamento do Ministerio do Interior.

Unicamente e ao abeiro de obrigas normativas, tal e como se recolle no Rexistro de Actividades de Tratamento, os datos persoais solicitados poderán ser cedidos a terceiros.

Información sobre tutela de dereitos do Ministerio do interior

  • Requisitos formais para exercitar o dereito de Supresión ao ficheiro "SIDENPOL"
    • Tratándose dun dereito personalísimo exercerase por pedimento dirixido ao responsable do tratamento por un medio que garanta a súa identificación e que acredite o envío.
    • Para articular este procedemento, a persoa interesada deberá ademais achegar copia auténtica do Documento Nacional de Identidade, Pasaporte ou Cartón de Estranxeiro en vigor para acreditar a súa identidade. As persoas estranxeiras que carezan de Cartón de Estranxeiro, deberán achegar copia auténtica do seu pasaporte en vigor.
    • A persoa interesada deberá indicar na súa solicitude que datos desexa suprimir, achegando certificacións xudiciais ou copias auténticas das mesmas, que acrediten a firmeza das resolucións e finalización dos procedementos respecto ao ateigado que pretende cancelar e/ou certificacións administrativas ou copias auténticas das mesmas, que acrediten o pago efectivo da multa ou estar exento de responsabilidade polos feitos que motivaron as propostas de sanción.
  • Presencial
    • Para exercer presencialmente os dereitos cidadáns en materia de protección de datos, será necesario que o interesado cubra o formulario establecido para o efecto e entrégueo en calquera Comisaría de Policía Nacional, en calquera Oficina de Rexistro da Administración Xeral do Estado ou nas oficinas de Correos, de acordo con o disposto no artigo 16, da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.
    • Utilizando o formulario habilitado deberá cubrilo e marcar a casa correspondente do apartado 5.
    • Non se admitirán solicitudes formuladas á marxe destas canles (p.ex., mediante a remisión dun correo electrónico).
    • Actuación mediante representante

      O cidadán interesado poderá exercitar os dereitos que ten recoñecidos mediante representante, de acordo ás seguintes previsións:

      • Representante legal, cando o afectado atópese en situación de incapacidade ou minoría de idade que lle imposibilite o exercicio persoal destes dereitos, nese caso será necesario a acreditación de tal condición.
      • Representante voluntario, expresamente designado para o exercicio do dereito. Neste caso, deberá constar claramente acreditada a identidade do representado e a representación conferida por aquel.
    • Resolución do pedimento de Supresión ao ficheiro "SIDENPOL":

      O pedimento de Supresión ao ficheiro “SIDENPOL” resolverase no prazo dun mes, a contar desde a recepción da solicitude.

      No entanto, en base ao artigo 24.1 da Lei Orgánica 7/2021, do 26 de maio, a resolución non recollerá información sempre que resulte necesario e proporcional para a consecución dos distintos fins:

      • Impedir que se obstaculicen indagacións, investigacións ou procedementos xudiciais.
      • Evitar que se cause prexuízo á prevención, detección, investigación e axuizamento de infraccións penais ou á execución de sancións penais.
      • Protexer a seguridade pública.
      • Protexer a Seguridade Nacional.
      • Protexer os dereitos e liberdades doutras persoas.

      Sen prexuízo do anterior, atendendo ao disposto no artigo 23.3 da Lei Orgánica 7/2021, do 26 de maio, en lugar de proceder á supresión, poderase limitar o tratamento dos datos persoais, cando entre outros supostos, estes “haxan de conservarse a efectos probatorios.

    • Emenda de defectos formais

      Naqueles casos en que se detecte defecto formal na solicitude ou a ausencia dalgún requisito necesario, desde a Policía Nacional comunicarase esta circunstancia á persoa interesada, concedéndolle un prazo de dez días hábiles para a súa emenda. Para iso, atópase dispoñible un formulario para o efecto.

      Ata tanto se proceda á emenda do defecto formal notificado, o prazo de resolución e notificación ao interesado, quedará suspendido segundo o disposto no artigo 22.1 a), da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas. En caso de non proceder á emenda no prazo indicado, teráselle por desistido no seu pedimento.

      Formulario para emenda de defectos formais

  • Copia auténtica do Documento Nacional de Identidade, Pasaporte ou Cartón de Estranxeiro en vigor. As persoas estranxeiras que carezan de Cartón de Estranxeiro, deberán achegar copia auténtica do seu pasaporte en vigor.
  • Certificacións xudiciais ou copias auténticas das mesmas, que acrediten a firmeza das resolucións e finalización dos procedementos respecto ao ateigado que pretende cancelar e/ou certificacións administrativas ou copias auténticas das mesmas, que acrediten o pago efectivo da multa ou estar exento de responsabilidade polos feitos que motivaron as propostas de sanción.
  • Modelo de solicitud de acceso a datos personales incluidos en el fichero “SIDENPOL”.
  • Na solicitude para exercitar o dereito debe consignarse:
    • Nome e apelidos da persoa interesada.
    • Identificación do medio electrónico, ou na súa falta, lugar físico en que desexa que se practiquen as notificacións.
    • Feitos, razóns e pedimento en que se concrete, con toda claridade, a solicitude, coa achega, no seu caso, dos documentos acreditativos do pedimento que formula.
    • Lugar e data na que se expón a solicitude.
    • Sinatura da persoa solicitante ou acreditación da autenticidade da súa vontade expresada por calquera medio.
    • Órgano, centro ou unidade administrativa á que se dirixe, neste caso, Dirección Adxunta Operativa - Unidade de Planificación Estratéxica e Coordinación, sita na Rúa Rafael Calvo, número 33, Madrid 28010.

    Se a solicitude non reunise os requisitos especificados, solicitarase á persoa interesada que proceda á necesaria emenda para a continuación do procedemento.

Tramitar

  • Onde tramito a miña solicitude?
    • En calquera Comisaría de Policía
    • Oficinas de Rexistro da Administración Xeral do Estado ou nas oficinas de Correos, de acordo con o disposto no artigo 16, da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas